Οι Εκπαιδευτικοί της Λακωνικής Σχολής

Οι Εκπαιδευτικοί μας

Βασίλης Γρηγορίου

Διευθυντής Γυμνασίου

Μαριάννα Μάρκου

Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Ελένη Γκουρνέλου

Μουσική Διδασκαλία

Ιωάννα Βάμβουκα

Καθηγήτρια Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας Ε.Κ.Π.Α.

Μαίρη Γκέκα

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

Ειρήνη Ευθυμίου

Καθηγήτρια Αγγλικών

Παναγιώτης Δωδεκάτος

Καθηγητής Πληροφορικής

Bασίλης Γρηγορίου

Διευθυντής Γυμνασίου

Ως διευθυντής του Γυμνασίου της Λακωνικής Σχολής, είμαι επιφορτισμένος με τις διαδικασίες που θα επιτρέψουν στον καθένα μας, είτε είναι μαθητής μας, είτε καθηγητής, να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του. Με ενθουσιάζει η αλληλεπίδραση με όλες τις ανθρώπινες ψυχές της σχολικής μας κοινότητας, προς την κατεύθυνση της επίτευξης των ατομικών μας στόχων, συνειδητοποιώντας πάντα την ύπαρξή μας ως μέλη ενός συνόλου.

Όλα αυτά τα χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση, είτε αφορά σχολικές, είτε φροντιστηριακές αίθουσες, έχουν δημιουργήσει μία παρακαταθήκη εμπειριών, που συνδυάζονται αρμονικά με τις σπουδές στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (τόσο σε μεταπτυχιακό επίπεδο, όσο και με την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής από το Ε.Κ.Π.Α.).

Παράλληλα, οι προσωπικές ανάγκες έκφρασης βρίσκουν διέξοδο τόσο με τη συγγραφή εκπαιδευτικών βιβλίων (6 βιβλία στις Εκδόσεις Πατάκη) όσο και της δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού και βίντεο, ως ιδρυτή της ψηφιακής πλατφόρμας teacherland.gr και των ομώνυμων καναλιών στα μέσα δικτύωσης (YouTube, Tik-Tok, Instagram).

Αλλά και η τεχνολογία έχει αφήσει αποτυπώματα στην πορεία μου ως δάσκαλος, καθώς μετά το πέρας των πολύ όμορφων χρόνων στο Φυσικό Τμήμα του Ε.Κ.Π.Α., ακολούθησαν εξίσου ενδιαφέροντες περίοδοι στο Ε.Μ.Π. με την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου στον Αυτοματισμό και τη Ρομποτική.

Αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις με σύνεση, σχεδιασμό και ένα μεγάλο χαμόγελο, γιατί το ταξίδι είναι που έχει σημασία!

Νίκος Παπαδημητρίου

Μαθηματικός

Ως μαθηματικός του Γυμνασίου της Λακωνικής Σχολής, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πάθος για τα μαθηματικά, επιδιώκω να μεταδώσω την αγάπη μου για την επιστήμη αυτή στους μαθητές μου.

Στις τάξεις μου, δίνω ιδιαίτερη έμφαση στην εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, προωθώντας τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών. 

Πιστεύω ότι η μαθηματική γνώση αποκτιέται καλύτερα μέσα από την πρακτική εφαρμογή και την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν από την καθημερινή ζωή.

Επιπλέον, είμαι ανοιχτός σε νέες μεθόδους διδασκαλίας και αξιοποιώ τις δυνατότητες που προσφέρουν οι τεχνολογίες για να δημιουργήσω ένα δυναμικό και διαδραστικό μαθησιακό περιβάλλον.

 

Ελισάβετ Ζαρολιάγκη

Φιλόλογος

Ως καθηγήτρια φιλόλογος των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στη Λακωνική Σχολή των Εκπαιδευτηρίων Σωτήρη Μαγκλάρα, ως εκπαιδευτικός σε φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, αλλά και ως ερευνήτρια κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών, κατά το παρελθόν, δε σταμάτησα ποτέ να σχεδιάζω ταξίδια στο «παρελθόν» για τους μαθητές μου.

Μεγαλωμένη σε ένα πλούσιο πολυπολιτισμικό περιβάλλον αγάπησα ιδιαίτερα κάθε προσπάθεια γνωριμίας με τις ρίζες μου, ανά τον κόσμο, δημιουργώντας παράλληλα έναν πυρήνα μικρών φίλων που θα αγαπήσουν την αρχαία ελληνική γλώσσα. Προβληματιζόμενη, συχνά για τον τρόπο διαχείρισης των μαθητικών εργασιών και διαγωνισμάτων αποφάσισα να εξειδικευτώ στον Φάκελο Υλικού Μαθητή (portfolio) κοντά σε σπουδαίους καθηγητές του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και κατόπιν να εφαρμόσω τις γνώσεις και εμπειρίες μου στους χώρους που συνεργαζόμουν. Η αγάπη μου, όμως, για τον χώρο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μένει μέσα μου άσβεστη, για αυτό φροντίζω πάντα να είμαι ανοιχτή σε νέες προκλήσεις, να αγκαλιάζω το διαφορετικό με σεβασμό και να χτίζω γέφυρες φιλίας, αγάπης και αρμονικής συνεργασίας με τους γύρω μου, συναδέλφους και μαθητές/ μαθήτριες.

Πιστεύω βαθιά πως μαζί μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα!

Μαριάννα Μάρκου

Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΑΠΘ)

Ως εκπαιδευτικός όλα αυτά τα χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση, τόσο σε σχολικές όσο και σε φροντιστηριακές αίθουσες, νιώθω ολοένα και περισσότερο την αγάπη μου για τα παιδιά να μεγαλώνει. Αγαπώ τη σχέση μου με τους μαθητές μου, όσα τους μαθαίνω αλλά και όσα μαθαίνω από αυτά.

Μου αρέσει η διδασκαλία όχι μόνο της γλώσσας, αλλά και η διδασκαλία-γνωριμία με την γερμανική κουλτούρα – ιστορία, ώστε οι μαθητές να έχουν περισσότερα ερεθίσματα, άρα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για όσα μαθαίνουν. Να καταλάβουν πόσο σημαντικές είναι οι ξένες γλώσσες και πόσες ευκαιρίες τους δίνουν.

Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι ένας χώρος γεμάτος προκλήσεις και γι’ αυτό προσπαθώ να παρακολουθώ σεμινάρια τόσο σχετικά με  τις νέες τεχνολογίες όσο και με τους νέους τρόπους διδασκαλίας, για να εμπλουτίζω τις διδακτικές μου δράσεις και να εξελίσσομαι ως εκπαιδευτικός.

Ελένη Γκούμα

Φιλόλογος

Με φόντο τις σπουδές μου στην εκπαίδευση και τη βιωσιμότητα, καθώς και την εμπειρία μου σε διεθνή προγράμματα όπως το Erasmus (Leiden University –Psychology) και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, έχω αναπτύξει ένα βαθύ ενδιαφέρον για την εκπαίδευση και την κοινωνική της προσφορά.

Η πενταετής εμπειρία μου στη μουσειακή αγωγή και η εκπαιδευτική διαδικασία (τόσο σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης αλλά και σε παιδιά ΑΜΕΑ και σε παιδιά μειονοτήτων) που συνδυάζω τα τελευταία χρόνια, μου έχουν δώσει την ευκαιρία να εφαρμόσω τη θεωρητική γνώση με την πρακτική εφαρμογή. 

Στόχος μου είναι να δημιουργήσω ένα μαθησιακό περιβάλλον όπου όλοι οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους στο μέγιστο βαθμό, καλλιεργώντας την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

Κωνσταντίνος Καπούτσος

Θεολόγος

Αν και νέος εκπαιδευτικός εν δράσει έχω πολύ όρεξη για να μάθω και να βελτιωθώ στο κομμάτι της εκπαίδευσης με οποιοδήποτε τρόπο. Στα φοιτητικά μου χρόνια ήδη είχα λάβει μέρος σε πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία είχαν σκοπό να μας δώσουν εμπειρίες και νέες γνώσεις πάνω στο κομμάτι της εκπαίδευσης. Μέσω πολλών επιμορφωτικών προγραμμάτων όπως και σεμιναρίων έχω κατακτήσει αρκετές νέες γνώσεις για τεχνικές διδασκαλίας όπως και κομμάτια της συμπερίληψης και αντιμετώπισης προβλημάτων σε μια ομάδα.

Μέσω της ενασχόλησής μου με τον υπολογιστή και την τεχνολογία σε γενικότερο βαθμό κατέχω γνώσεις τις οποίες μπορώ να χρησιμοποιήσω ώστε να εμπλουτίσω το μάθημα μου με διαφορετικά εργαλεία.

Η επαγγελματική μου πορεία απαίτησε από εμένα να λειτουργήσω ως υπεύθυνος ομάδας, οπότε έχω εξοικειωθεί με διαδικασίες διαρκούς εκπαίδευσης και ανάπτυξης των ικανοτήτων των μελών της, αλλά και διαχείρισης συγκρούσεων. Πάντα γνώμονάς μου είναι η εμβάθυνση του αισθήματος ασφάλειας μέσα στην ομάδα. 
Τέλος, είμαι ένα άνθρωπος ο οποίος διψά για εμπειρίες και νέες γνώσεις και είμαι πάντα ενεργός στην εκπαίδευση με διάφορους τρόπους. Πιστεύω ότι όλα μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε με θετικότητα και εργατικότητα.

Ελένη Γκουρνέλου

Μουσική Διδασκαλία

Με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στη διδασκαλία μουσικής σε σχολεία και ωδεία, είμαι παθιασμένη με την εκπαίδευση και την προώθηση της μουσικής τέχνης. Διαθέτω πτυχίο μουσικής από το Ωδείο Αθηνών, με ειδικότητες στην ωδική, την αρμονία, την αντίστιξη-φούγκα, τη σύνθεση και το πιάνο.

 

Έχω διδάξει σε δημόσια δημοτικά σχολεία, μουσικά γυμνάσια καθώς και σε ειδικό σχολείο. Τα τελευταία χρόνια διδάσκω στη Λακωνική Σχολή. Αυτή η εμπειρία μου δίδαξε τη σημασία της προσαρμοσμένης διδασκαλίας και της ενσυναίσθησης, καθώς και την ικανότητα να δημιουργώ ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης για όλους τους μαθητές.

 

Η αγάπη μου για τη μουσική με καθοδηγεί σε κάθε βήμα της καριέρας μου. Παρακολουθώ συστηματικά επιμορφωτικά σεμινάρια για την εμπλουτισμένη διδασκαλία μουσικής, προκειμένου να είμαι πάντα ενημερωμένη και να προσφέρω τις καλύτερες δυνατές γνώσεις στους μαθητές μου.

Καταθέτω την ασίγαστη θέληση και τον ενθουσιασμό να συμβάλω στη μουσική ανάπτυξη των μαθητών μου και να τους εμπνεύσω να επιδιώκουν τη δημιουργικότητά τους στην τέχνη της μουσικής.

Ιωάννα Βάμβουκα

Καθηγήτρια Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας Ε.Κ.Π.Α.

Ως καθηγήτρια Γαλλικών στη Λακωνική Σχολή των Εκπαιδευτηρίων Μαγκλάρα, προσπαθώ να φέρω τους μαθητές σε επαφή με τη γαλλική γλώσσα και να τους εμφυσήσω την αγάπη μου γι’ αυτήν. Έχοντας γνωρίσει από πολύ μικρή τη μαγεία της πόλης του Φωτός και του γαλλικού πολιτισμού, ήταν λογικό να θελήσω εξερευνήσω κάθε μονοπάτι της χώρας και να καταλήξω στην Toulouse για το μεταπτυχιακό μου στις Επιστήμες της Αγωγής, στο Université de Mirail. Καθώς η εκπαίδευση, οι μαθητικές ανησυχίες, αλλά και οι ιδιαιτερότητες του γλωσσικού συστήματος κέντρισαν το ενδιαφέρον μου, εκπόνησα τη διδακτορική μου διατριβή στο ΕΚΠΑ, πάνω στην αξιολόγηση των μαθητών στον γραπτό λόγο.

Η συμμετοχή μου ως εισηγήτρια σε συνέδρια και ημερίδες και η ερευνητική μου δραστηριότητα επικεντρώνονται στη μάθηση, διδασκαλία και αξιολόγηση του γραπτού λόγου και στην αναγνωστική κατανόηση.  Επίσης, με κέρδισε από νωρίς η συγγραφή βιβλίων, ώστε να βοηθήσω τους μικρούς μαθητές στην ενασχόλησή τους με τον γραπτό λόγο, αλλά και τους νυν και εν δυνάμει εκπαιδευτικούς να διαχειριστούν τις τάξεις τους.

Η πολυετής εμπειρία μου στην ιδιωτική εκπαίδευση (φροντιστήρια, ελεύθερη επαγγελματίας) καλλιέργησαν τις επικοινωνιακές μου δεξιότητες, τη μεταδοτικότητα και την ευρηματικότητα και τόνωσαν τη θέλησή μου να διαμορφώσω τον τρόπο σκέψης των μαθητών, να γίνω ακροάτρια των προβληματισμών τους και να τους προσφέρω στήριξη και καθοδήγηση στο να αντιμετωπίζουν τις σύγχρονες προκλήσεις.

Τα γαλλικά τα συναντάμε καθημερινά στη ζωή μας, αποτελούν γλωσσικό εργαλείο της διεθνούς διπλωματίας και σημείο κατατεθέν του πολιτισμού. Γι’ αυτό, μαζί με τους μαθητές μας, σχεδιάζω καθημερινά νέες διαδρομές, ταξιδεύουμε στη γαλλοφωνία και ερχόμαστε επαφή με νέες κουλτούρες και ερεθίσματα, προσπαθώντας να ανοίξουμε το πνεύμα μας και  δυναμικά να επικοινωνούμε με τους γύρω μας!

Μου αρέσει η διδασκαλία όχι μόνο της γλώσσας, αλλά και η διδασκαλία-γνωριμία με την γερμανική κουλτούρα – ιστορία, ώστε οι μαθητές να έχουν περισσότερα ερεθίσματα, άρα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για όσα μαθαίνουν. Να καταλάβουν πόσο σημαντικές είναι οι ξένες γλώσσες και πόσες ευκαιρίες τους δίνουν.

Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι ένας χώρος γεμάτος προκλήσεις και γι’ αυτό προσπαθώ να παρακολουθώ σεμινάρια τόσο σχετικά με  τις νέες τεχνολογίες όσο και με τους νέους τρόπους διδασκαλίας, για να εμπλουτίζω τις διδακτικές μου δράσεις και να εξελίσσομαι ως εκπαιδευτικός.

Δήμητρα Τσουκάτου

Τίτλος

Είμαι απόφοιτος του Τμήματος σχεδιασμού και Παραγωγής ενδυμάτων στο Κιλκίς. Συνέχισα τις σπουδές της στην Αγγλία όπου απέκτησα μεταπτυχιακό στην Ιστορία της Ενδυμασίας από το πανεπιστήμιο του Southampton με τίτλο: Μ. Α. Museums and Galleries: History of Textiles and Dress.

 

Έχω εργαστεί ως κατασκευάστρια πατρόν και δειγμάτων στον ιδιωτικό τομέα για αρκετά χρόνια ως εσωτερική αλλά και εξωτερική συνεργάτης. Την τελευταία δεκαετία ασχολούμαι κυρίως με την διδασκαλία σε διάφορες δομές, δημόσιες και ιδιωτικές, δευτεροβάθμιας και μεταλυκειακής εκπαίδευσης.

 

Επιθυμώ να είμαι ενημερωμένη για της εξελίξεις στον κλάδο της διδακτικής, της κλωστοϋφαντουργίας και της ιστορικής σημασίας των κλωστοϋφαντουργικών και παρακολουθώ ποίκιλα σεμινάρια σε αυτά τα θέματα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είμαι μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Ενδυμασιολογίας και παρακολουθώ διαλέξεις σε διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, University of Glasgow, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα.

 

Στη διδασκαλία είμαι επικεντρωμένη στο να εμπνεύσω τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και την αγάπη τους για τη μάθηση και την έρευνα.

Μαίρη Γκέκα

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ)

  Η πορεία μου ξεκινάει ως αθλήτρια της κολύμβησης από την ηλικία των 5 χρόνων. Αυτό με ώθησε και μου έδωσε έμπνευση να επιλέξω την μετέπειτα πορεία μου στον αθλητισμό και κατ’ επέκταση την επαγγελματική μου καριέρα. Θέλησα αυτά που πήρα από τον αθλητισμό να τα μεταλαμπαδεύσω στις επόμενες γενιές.

    Τα 17 χρόνια εμπειρίας μου στον ιδιωτικό τομέα (ιδιωτική εκπαίδευση, αθλητικοί σύλλογοι) μου έδειξαν ακόμα και σήμερα πόσο σημαντικός είναι ο αθλητισμός στην πειθαρχία, στην ευγενή άμιλλα αλλά και στην εκγύμναση του νου και του σώματος.

    Ως γυμνάστρια αλλά και ως προπονητρια κολύμβησης θα πρέπει να αντιμετωπίσω το κάθε παιδί ξεχωριστά αλλά και όλα μαζί σαν μία ομάδα με σκοπό την εκγύμναση,τη συνεργασία,τη βελτίωση και την διασκέδαση αλλά πάντα με ασφάλεια. Όλα αυτά τα χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση,μου έχουν προσφέρει εμπειρίες τις οποίες τις συνδυάζω με τις γνώσεις μου αλλά και τη διάθεση μου για δουλειά και προσφορά. 

    Η συμβολή μου είναι καθοριστική για την συνολική ανάπτυξη και διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών, βοηθώντας τους να αποκτήσουν υγιής στάση απέναντι στη φυσική δραστηριότητα, την υγεία και την ευεξία τους.

 

Πάνος Πυργιέρης

Φιλόλογος

Ως καθηγητής των γλωσσικών μαθημάτων φέρνω τους μαθητές σ’ επαφή με τον πλούτο της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, διδάσκοντάς τους κανόνες και μαθαίνοντας τους σταδιακά να κατανοούν και να παράγουν γραπτό και προφορικό λόγο.

Τόσο οι σπουδές μου πάνω στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και την Παιδαγωγική Επιστήμη όσο και η μακροχρόνια παρουσία μου στις σχολικές και φροντιστηριακές τάξεις και η συνεργασία μου με έφηβους μαθητές με έχουν ωφελήσει, καθώς μαθαίνω και εγώ από τους μαθητές, αλλά παράλληλα τροφοδοτούν την επιθυμία μου να συμβάλω στη γλωσσική, πνευματική και ηθική διαμόρφωση τους.

Η σχέση μου με τους μαθητές και η προσφορά μου στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι επηρεασμένη από τα λόγια του παιδαγωγού Paul Freire: «Η εκπαίδευση είναι μία πράξη αγάπης και ελευθερία».

Ειρήνη Ευθυμίου

Καθηγήτρια Αγγλικών

Είμαι μέλος της οικογένειας της Λακωνικής Σχολής από το 2018, όπου έχω την ευκαιρία να αλληλεπιδρώ καθημερινά με μαθητές όλων των ηλικιών.

Η αγάπη μου για τα παιδιά είναι ο κινητήριος μοχλός της εργασίας μου, καθώς πιστεύω ότι η εκπαίδευση δεν περιορίζεται μόνο στη μετάδοση γνώσεων, αλλά και στην καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης και της χαράς για μάθηση σε κάθε παιδί. Για τον λόγο αυτό,  επιδιώκω να δημιουργώ ένα υποστηρικτικό και φιλικό περιβάλλον, όπου κάθε μαθητής μπορεί να αναπτυχθεί με τον δικό του ρυθμό απολαμβάνοντας την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας.

Πιστεύω βαθιά ότι η γλωσσική κατάρτιση στην  Αγγλική γλώσσα είναι ένα ζωτικό εργαλείο για την ανάπτυξη των μαθητών, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούν σε έναν διεθνή κόσμο και να αδράξουν νέες ευκαιρίες σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο.

Παναγιώτης Δωδεκάτος

Καθηγητής Πληροφορικής

Με εμπειρία στην εκπαίδευση Πληροφορικής και μεγάλη αφοσίωση στη μάθηση νέων τεχνολογιών, στόχος μου είναι να προετοιμάσω τους μαθητές για τις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους στις ψηφιακές τεχνολογίες. Η συνεχής μου ενασχόληση με τη διδασκαλία με βοηθά να κατανοώ τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών και να τους προσφέρω έναν ισχυρό θεμέλιο λίθο στον τομέα της Πληροφορικής, που θα τους ακολουθεί κατά τη μετάβασή τους στο Λύκειο και αργότερα στη ζωή τους.

Επιδιώκω να καλλιεργώ στους μαθητές την κριτική σκέψη και την ικανότητα να χειρίζονται υπεύθυνα και δημιουργικά τις ψηφιακές τεχνολογίες.  Η διαρκής επαγγελματική μου ανάπτυξη είναι βασική προτεραιότητα και γι’ αυτό ενημερώνομαι συνεχώς για τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της Πληροφορικής και της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, παρακολουθώντας εξειδικευμένα σεμινάρια και επιμορφώσεις. Στόχος μου είναι να ενσωματώνω νέες μεθόδους που κάνουν τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική, ώστε οι μαθητές να αποκτούν όχι μόνο θεωρητικές γνώσεις, αλλά και πρακτικές δεξιότητες που θα τους στηρίξουν σε κάθε επόμενο βήμα της εκπαίδευσής τους.

Με ενθουσιασμό και αφοσίωση, ενθαρρύνω τους μαθητές μου να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους στον τομέα της τεχνολογίας, να θέτουν στόχους και να ανακαλύπτουν τις προσωπικές τους κλίσεις. Η προετοιμασία τους για το λύκειο περιλαμβάνει και την καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της ευελιξίας στην επίλυση προβλημάτων, δεξιότητες απαραίτητες σε έναν κόσμο που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς.